zaterdag 15 april 2017

Permacultuur

Het doel van permacultuur is samenwerking tussen de mens en haar omliggende natuur gericht op een harmonisch voortbestaan van beide. Met permacultuur kun je o.a. leren hoe je een lekkere eetbare tuin kunt ontwerpen die niet alleen mooi, maar ook nuttig is voor jezelf en andere levende organismen. 
Nog een paar maanden geduld en dan eten we paddestoelen uit eigen tuin. Hieronder zie je de stammetjes die we hebben geënt. Het heeft straks twee jaar geduurd, maar dan worden we vast beloond met shiitake en oesterzwam.
Het is januari 2018 en de bijen vliegen al bij een heerlijke zonneschijn. 
Is dit ook perma?
Het begin van de grijze,  gele en koningsoesterzwammen. Eerst vier uur in water. 75 graden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten