In deze blog kun je de vorderingen lezen van de bouw van ons strohuis.
Een duurzaam huis, meer-generatie-woning.
Als doelstelling off-grid in de toekomst
Woensdag 3 mei is het beton gestort voor de strokenfundering. Een spannend en geweldig moment. De komende week worden de kalkzandstenen gebracht en kunnen we starten met de eerste muurtjes. Daarna de eerste laag schuimbeton. Het is nog onwerkelijk, maar we zijn nu echt begonnen.
11mei
Een kleine week zijn we aan het werk met de kalkzandstenen. Er is super hard gewerkt en dat betekent dat de eerste 40 cm schuimbeton volgende week kan komen.
Helaas kan de storter niet, maar dan zo snel mogelijk.
26 mei eerste 40 cm schuimbeton gestart. Helaas moet alles ingepakt worden in plastic.
Daar komen ze.....
Net genoeg ruimte om alles te installeren.
Ze hebben ook een beetje water nodig. Ruben gaat twee emmertjes water halen.
Ze zijn begonnen. Het gaat heel rustig. Dit duurt nog wel even, maar wat ziet het er gaaf uit.
Het gaat langzaam, dus de heren zijn tot begin van de avond bezig. Vandaag een super warme dag. Niet heel gunstig voor het schuimbeton.
Nu het schuimbeton er in zit kunnen de muurtjes weer wat hoger.
Alle leidingen erin.
08-06 twee ronde schuimbeton
We hoeven straks niet bang te zijn voor koude voeten:)
80 cm schuimbeton
en klaar!!
Nu moeten er geen kinderen, poezen of honden in vallen.
mmm helaas, deze moet onder de douche
Het duurt niet zo lang. Binnen een paar dagen heeft pa al veel muren staan.
Wat gaaf hoe snel de vormen van het huis zichtbaar worden.
Het is zwaar, maar geeft veel voldoening.
Het weer is top en we genieten met elkaar volop.